BURSA BELEDİYELER BİRLİĞİ TÜZÜĞÜ
Birliğin Adı ve Amacı
Madde 1- (1) Birliğin adı Bursa Belediyeler Birliği, kısa adı "BBB"dir.
(2) Birlik, üyemiz olan ilçe belediyelerimize “hizmette öncü belediyecilik” anlayışı ile belediyecilik hizmeti vermeleri için ihtiyaç duydukları bilgi ve deneyim paylaşımı, eğitim, danışmanlık ve teknik alanlarda destek sağlamak, hak ve çıkarlarını korumak aynı zamanda merkezi yönetim kurumları ile ulusal ve uluslararası platformlarda onları temsil etmek amacıyla kurulmuştur.
Dayanak
Madde 2- (1) Bu Tüzük 5355 Sayılı Mahalli İdareler Birlikleri Kanunu’ nun 5. ve 22. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 3- (1) Bu Tüzükte geçen;
a) Birlik: Bursa Belediyeler Birliğini,
ç) Encümen: Birlik Encümenini,
Madde 4- (1) Birliğin merkezi Bursa'dır.
Birliğin Üyeleri
Madde 5- (1) Birliğin Üyeleri, Tüzüğün ek-1’inde yer alan Birlik Başkanlığınca onaylı listede gösterilen belediyelerdir.
Birliğin Görev Süresi, Sona Ermesi ve Tasfiyesi
Madde 6- (1) Birliğin faaliyetleri, Birliğe üye belediyelerin yetki alanları ile sınırlı olup çalışma süresi sınırsızdır.
Birliğin Görev ve Yetkileri
Madde 7- (1) Birliğin görev ve yetkileri;
(a) Üye Belediyeler ve bağlı idareler ile bunların iştiraklerinin başkan, meclis üyesi ve çalışanlarına yönelik çeşitli eğitim faaliyetleri ile konferans, seminer, panel, çalıştay gibi etkinlikler düzenlemek, eğitim merkezleri oluşturmak, bilgi ve tecrübe paylaşımı ile iyi uygulama örneklerinin yaygınlaşmasını teşvik etmek, bu amaçla yurt içi ve yurt dışı geziler düzenlemek.
(b) Gerekli durumlarda Birlik Üyesi Belediyelerde yapılacak yatırımların organize edilmesine destek olmak.
(c) Yurtiçi ve yurtdışı organizasyonlarında, üyesi olan belediyeleri temsil etmek, bu kapsamda yerel yönetimler alanında faaliyette bulunan kurum, kuruluş, birlik, dernek, vakıf ve benzeri kuruluşlarla iş birliği içinde olmak.
(ç) İhtiyaç halinde Birlik Üyelerine rehberlik etmek, danışmanlık hizmeti vermek ve uygulamada karşılaşılan sorunlarla ilgili görüş oluşturmak.
(d) Belediyecilik hizmetlerinin gelişmesine katkı sağlayacak konularda kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler, üniversiteler, sivil toplum örgütleri, meslek kuruluşları ve odaları ile benzeri kuruluşlarla meclis kararına istinaden iş birliği yapmak, ortak hizmet projeleri yürütmek.
(e) Bilişim teknolojilerinin belediyecilik hizmetlerinde daha aktif kullanılması ve yaygınlaştırılmasını sağlamak, e-belediyeciliğin gelişmesine destek olmak.
(f) Belediyecilikle ilgili çeşitli yazılı ve görsel yayımlar yapmak, araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde bulunmak, belediyecilik alanında yapılan bilimsel çalışmalara destek olmak.
(g) Belediyelerin görev alanına giren konularda sosyal sorumluluk projeleri yürütmek veya destek vermek. Belediyeciliğin geliştirilmesi amacıyla çeşitli faaliyetler düzenlemek ve girişimlerde bulunmak.
Birliğin Organları
Madde 8- (1) Birliğin organları şunlardır:
Birliğe Üyelik
Madde 9- (1) Birliğe üye olmak isteyen belediyenin, belediye meclisinden, Birlik Tüzüğünü kabul ettiğini belirten, üyelik meclis kararını Birliğe göndermesi ve üyelik talebinin Birlik Meclisi tarafından kabulü ile Birliğe üye olunur.
(2) Birliğin üyesi olan belediyenin, Birliğin hizmetlerinden yararlanma, Birlik yönetimine katılma, Birlik organlarında temsil edilme hak ve yetkisi; Birlik giderlerine katılma paylarını ödeme sorumluluğu vardır.
Birlik Üyeliğinden Ayrılma
Madde 10- (1) Birlik üyesi belediye, belediye meclisinin kararı ile birlik üyeliğinden ayrılabilir. Ancak ilgili belediye, ayrılma kararı aldığı tarihten itibaren 1 ay içinde, Birliğe olan yükümlülüklerini yerine getirmek, borçlarını ödemek zorundadır.
Birlik Meclisi’nin Kuruluşu, Görev ve Yetkileri
Birlik Meclisinin Kuruluşu
Madde 11- (1) Birlik Meclisi, Birliğin karar organı olup doğal ve seçilmiş üyelerden oluşur. Üye belediyelerin başkanları Birlik Meclisinin doğal üyesidir. Üye tam sayısına doğal üyelerde dahildir. Buna ilave olarak; Birlik Meclisi, üye belediyelerin başkanları ile üye belediye meclisinin üye sayılarının 10’a kadar olan (10 dahil) kısmı için, bir asil ve bir yedek, 10’un üzerindeki her 10 üye için bir asil ve yarısı kadar yedek üye olmak üzere (kesirler dikkate alınmaz ve 6 dahil 9’a kadar 1 üye daha seçilir) kendi üyeleri arasında seçecekleri üyelerden oluşur.
(2) Belediye başkanı Birlik Meclisinde kendini temsil etmek üzere meclis üyelerinden birisine yetki verebilir.
(3) Birlik Meclis Üyelerinin görev süresi, mahalli idare seçim dönemi ile sınırlıdır. Birlik Meclisindeki asıl üyeliklerde boşalma olması halinde, Birlik Başkanı asıl üyeliği boşalan belediyenin yedek üyelerini göreve çağırır. Çağrılacak yedek üye kalmadığı takdirde üye belediyenin meclisi, ilk toplantısında yedek üye seçimi yapar. Birlik Meclisinin feshedilmesi durumunda yeniden asıl ve yedek üye seçimi yapılır. Bu üyeler kalan süreyi tamamlar. Belediye Başkanlığı veya Meclis Üyeliği sona erenlerin Birlik Meclisi üyeliği de sona erer. Birlik Meclisi üyeliği, üyeliğin düşmesini gerektiren bir sebeple sona erenler, bir sonraki dönemde Birlik Meclisi üyeliğine seçilemezler.
(4) Birlik, her üye için mahalli idare biriminin meclise seçip göndereceği üye sayısını Birlik Tüzüğünde tespit eder. Birlik Üyesi mahalli idareler, mahalli idareler genel seçimlerinin ardında, yirmi gün içerisinde Birlik Meclisinde temsil edilecek üyelerin seçimini yapar.
(5) Birlik Başkanı, aynı zamanda Birlik Meclisinin de Başkanıdır.
Meclisin Görev ve Yetkileri
Madde 12- (1) Birlik Meclisinin görev ve yetkileri şunlardır:
ç) Dava konusu olan ve miktarı iki bin Türk Lirasından on bin Türk Lirasına kadar birlik alacaklarının sulhen haline karar vermek.
ğ) Birlik tarafından çıkarılacak yönetmelikleri kabul etmek.
ı) Birlik tarafından yürütülecek hizmetler için uygulanacak ücret tarifesini belirlemek.
Meclis Başkanlık Divanı
Madde 13- (1) Birlik Meclisi, mahalli idareler genel seçim sonuçlarının Yüksek Seçim Kurulunca Resmi Gazete’de ilanından itibaren otuz gün içinde Vali tarafından Birlik Merkezinin bulunduğu ilde toplantıya davet edilir. Davet üzerine Birlik Başkanlığınca otuz günlük süre içerisinde yapılacak toplantının günü, gündemi ve yeri üç gün öncesinden üyelere bildirilir.
(2) Mahalli İdareler genel seçimi sonucu yapılacak ilk meclis toplantısında üyeler arasından en yaşlı üyenin başkanlığında en geç iki katip üyeden Başkanlık Divanı oluşturulur. İlk iki yıl için görev yapmak üzere, üyeleri arasından ve gizli oyla Birlik Başkanını, meclis birinci ve ikinci başkan vekili ile iki asıl ve iki yedek kâtip üye seçer. İlk iki yıldan sonra seçilecek başkanlık divanı üyeleri yapılacak ilk mahallî idareler seçimine kadar görev yapar. Herhangi bir nedenle başkanlık divanında boşalma olması durumunda kalan süreyi tamamlamak üzere yeni üye seçilir. Meclis Başkanı, meclis çalışmalarında düzeni sağlamakla yükümlüdür.
(3) Birlik Meclisi’ne Birlik Başkanı, bulunmaması durumunda Meclis Birinci Başkan Vekili, onun da bulunmaması durumunda İkinci Başkan Vekili başkanlık eder.
Meclis Toplantısı
Madde 14- (1) Birlik Meclisi, ilki Nisan veya Mayıs, ikincisi Eylül veya Ekim aylarından birinde olmak üzere yılda iki defa, önceden belirlenen günde ve yerde toplanır. Yılın ilk toplantısı dönem başı toplantısıdır. Toplantı yeri Birlik Merkezi dışındaki yerlerde olabilir. Meclis, üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve katılanların salt çoğunluğu ile karar alır. Karar yeter sayısı meclis üye tam sayısının dörtte birinden az olamaz. Birlik Başkanı meclis üye tam sayısına dahildir. Oylamada eşitlik olması halinde Meclis Başkanının bulunduğu taraf çoğunluk Sayılır. Gizli oylamalarda eşitlik olması halinde tekrarlanır, eşitliğin bozulmaması durumunda kura çekilir. Toplantı ve karar yeter sayılarının hesabında kesirli sayılar tam sayıya yükseltilir. Meclisin toplanması için gerekli çoğunluğun sağlanamaması veya görüşmeler sırasında başkan veya üyelerden birinin talebi üzerine yapılacak yoklamada karar yeter sayısının bulunmadığının anlaşılması durumunda, meclis başkanı gün ve saatini tayin ederek en geç üç gün içinde toplanmak üzere meclisi tatil eder. Bu toplantının günü ve saati üyelere bildirilir ve gündemin duyurulmasındaki usullerle ilân edilir. Gelecek toplantı üye tam sayısının dörtte birinden az olmayan üye ile yapılabilir. Bu toplantıda da yeter sayı bulunamaz ise meclis tatil edilir ve o ay içinde başka bir toplantı çağrısı yapılmaz.
(2) Meclis gündemi Birlik Başkanı tarafından belirlenerek toplantı gününden en az üç gün önce üyelere bildirilir. Meclis toplantısında Birlik Başkanı ve Meclis Üyeleri Birliğe ait işlerle ilgili konuların gündeme alınmasını önerebilir, öneri toplantıya katılanların salt çoğunluğuyla kabul edildiği takdirde gündeme alınır.
(3) Birlik Meclis Üyesi olan Belediye Başkanları, katılamadıkları meclis toplantıları için Birlik Meclisinde kendisini temsil etmek üzere kendi Belediye Meclis Üyelerinden birisine vekâlet verebilir.
(4) Birlik Başkanı, üye belediye meclislerinden birinin talebi, Birlik Meclisi Üyelerinin üçte birinin gerekçeli teklifi veya acil durumlarda kendisinin lüzum görmesi üzerine Birlik Meclisini olağanüstü toplantıya çağırır. Olağanüstü toplantı çağrısı ve gündem en az üç gün önceden meclis üyelerine yazılı olarak duyurulur ve ayrıca ilan edilir. Olağanüstü toplantılarda, çağrıyı gerektiren konuların dışında bir konu görüşülemez.
(5) Meclis toplantıları açıktır. Meclis Başkanının veya üyelerden herhangi birinin gerekçeli önerisi üzerine toplantıya katılanların salt çoğunluğunun katılımıyla kapalı oturum yapılmasına karar verilir. Meclis görüşmeleri görevlilerce tutanağa geçirilir, başkan ve kâtip üyelerce imzalanır. Toplantılar, meclis kararıyla sesli ve görüntülü cihazlarla kaydedilebilir.
(6) Birlik Meclisinin kararları, Birlik Merkezinin bulunduğu yerin mülki idare amirine gönderilmesi üzerine yürürlüğe girer.
(7) Birlik Meclisinin toplantıları, kararları, kararların kesinleşmesi, çalışma esas ve usulleri, bilgi edinme ve denetim yolları, feshi, meclis üyeliğinin sona ermesi, ihtisas komisyonu üyelerinin seçimi ile meclis üyelerinin yükümlülükleri hakkında bu Tüzükte hüküm bulunmayan durumlarda, Belediye Kanunu’nun belediye meclislerine ilişkin hükümleri uygulanır.
Birlik Meclisinin Kararlarının Kesinleşmesi ve Yürürlüğe Girmesi
Madde 15- (1) Birlik Meclisince alınan kararlar Birlik Başkanına gönderilir. Birlik Başkanı Hukuka aykırı gördüğü meclis kararlarını geri gönderir. Meclis kararında ısrar ederse veya 5 gün içerisinde Başkan kararı mülki idare amirine gönderir ya da bu süre zarfında herhangi bir bir işlem yapmaz ise kararlar kesinleşir.
(2) Kararlar kesinleştiği tarihten itibaren en geç yedi gün içinde mahallin en büyük mülki idare amirine gönderilir. Mülki idare amirine gönderilmeyen kararlar yürürlüğe girmez.
(3) Kesinleşen Birlik Meclisi Kararları o ilin Valisine gönderilmekle yürürlüğe girer.
(4) Tüzük değişikliğine ilişkin kararlar Valinin onayı ile kesinleşir ve yürürlüğe girer.
İhtisas Komisyonları
Madde 16- (1) Birlik Meclisi her dönem başı toplantısında plan ve bütçe komisyonunu kurar ve sayısı beşi geçmemek üzere komisyon üyelerini seçer.
(2) Birlik Meclisi, dönem başı toplantısında veya diğer toplantılarında Birliğin faaliyet konularında diğer ihtisas komisyonları kurabilir ve sayısı beşi geçmemek üzere bu komisyonlara üye seçebilir.
(3) Komisyon Üyelerinin her birinin farklı belediye temsilcileri arasından seçilmesi esastır.
Birlik Encümeninin Kuruluş Görev ve Yetkileri
Birlik Encümeninin Oluşumu
Madde 17- (1) Birlik Encümeni, Birlik Başkanı ve Birlik Meclisinin kendi üyeleri arasında bir yıl için seçeceği 7 üyeden oluşur. Encümen seçimleri dönem başı toplantısında ve gizli oyla yapılır. Görev süresi dolan Encümen Üyeleri yeniden seçilebilir. Görev süresi dolmadan encümen üyeliğinin herhangi bir nedenle boşalması halinde, yerine yenisi seçilir.
(2) Üye sayısı dörtten fazla olan Birliklerde encümen üyelerinin farklı mahalli idareler birimlerinden seçilecektir.
(3) Birlik Başkanı, Encümenin de başkanıdır. Başkanın bulunmadığı hallerde bu görev Başkanın görevlendireceği encümen üyelerinin birisi tarafından yürütülür. Encümen ayda bir kez toplanır. Gerek duyulması halinde Başkan, acil durumlarda encümeni toplantıya çağırabilir.
(4) Herhangi bir sebeple yıl içinde seçilen Birlik Encümen Üyeleri, dönem başına kadar görev yapar. Birlik Meclisi üyeliği sona erenlerin Birlik Encümen Üyeliği de sona erer.
(5) Birlik Meclisi’nin feshi durumunda, yeni meclis oluşuncaya kadar Birlik Meclisi ve Birlik Encümenine ait görevler, Birlik Merkezinin bulunduğu yer mülki idare amirince kamu görevlileri arasından biri başkan olmak üzere görevlendirilecek beş kişilik bir heyet tarafından yürütülür.
(6) Birlik Encümeninin toplantıları, kararları ile çalışma esas ve usulleri hakkında bu tüzükte hüküm bulunmayan hallerde, 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun belediye encümenine ilişkin hükümleri uygulanır.
Encümenin Görev ve Yetkileri
Madde 18- (1) Birlik Encümeninin görev ve yetkileri şunlardır:
ğ) 5393 Sayılı Belediye Kanunu çerçevesinde ikramiye verilecek memurları ve ödeme miktarını belirlemek.
ı) Hizmet alımı suretiyle yapılacak işler hariç, Birlik bütçesinden ödenecek telif, konferans, ders, kurs, seminer vb. ücretlerini belirlemek.
Birlik Encümeni Toplantı ve Karar Nisabı
Madde 19- (1) Birlik Encümeni, ayda en az bir defa üye tam sayısının salt çoğunluğu ile önceden belirlenen yer, gün ve saatte toplanır ve katılanların çoğunluğu ile karar alır. Eşitlik halinde başkanın olduğu taraf çoğunluğu sağlamış Sayılır. Başkan, acil durumlarda encümeni toplantıya çağırabilir.
(2) Encümenin gündemi başkan tarafından hazırlanır. Başkan tarafından havale edilmeyen konular görüşülemez. Encümen üyeleri, toplantı öncesi ve sırasında başkanın uygun görüşü ile gündem maddesi teklif edebilir.
(3) Birlik Encümeninin toplantıları, kararları ile çalışma esas ve usulleri hakkında bu Tüzükte hüküm bulunmayan hallerde, Belediye Kanunu’nun belediye encümenine ilişkin hükümleri uygulanır.
(4) Encümene havale edilen konular bir ay içinde görüşülerek karara bağlanır.
Birlik Başkanının Görev ve Yetkileri
Birlik Başkanı
Madde 20- (1) Birlik Başkanı, Birlik idaresinin başı, üst yöneticisi ve tüzel kişiliğinin temsilcisidir.
(2) Birlik Meclisi, birliğin kuruluşundan veya mahalli idareler genel seçim sonuçlarının ilanından itibaren ilk toplantısında diğer Başkanlık Divanı Üyeleri ile birlikte iki yıl için Birlik Başkanını seçer. İki yılın sonunda diğer Başkanlık Divanı Üyeleri gibi Birlik Başkanını da ilk yapılacak mahalli idareler genel seçimlerine kadar görev yapmak üzere tüzüğün 13’üncü maddesindeki usullere göre seçer.
(3) Görev süresi içinde Başkanın görevden ayrılması halinde Birlik Başkanı seçimi tekrar yapılır.
(4) Birlik Başkanlığının sona ermesi ile ilgili olarak 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun belediye başkanlığının göreve devamsızlık dışındaki sebeplerle sona ermesine ilişkin hükümleri uygulanır.
Birlik Başkanının Görev ve Yetkileri
Madde 21- (1) Birlik Başkanının görev ve yetkileri şunlardır:
ç) Birlik Meclisine ve Birlik Encümenine başkanlık etmek
ğ) Birlik Meclisi ve Birlik Encümeninin yetkisi dışında kalan diğer ödenek aktarmalarını yapmak.
ı) Birliği denetlemek.
Birlik Teşkilatı ve Görevlileri
Teşkilat
Madde 22- (1) Birlik teşkilâtı; bu Tüzükle verilen görevleri yerine getirmek ve yetkileri kullanmak amacı ile norm kadro standardına uygun olarak Birlik müdürünün yönetimi altında, Birlik Meclisince kararlaştırılacak ve ihtiyaca göre kurulacak birimlerden oluşturulur.
(2) Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan memurlar, Belediye Kanunu’nda belirtilen esas ve usullere göre Birlik kadrolarında görevlendirilebilir. Bu tür görevlendirmelerde ilgilinin kendi kurumundan aldığı her türlü mali ve sosyal hakları kesilmez, ancak kurumundan aldığı aylık ve diğer ödemelerin toplam tutarını geçmemek üzere, Birlik Encümeni kararıyla ek ödeme yapılabilir.
(3) Birlikler, hizmet ihtiyaçlarına göre tam gün veya kısmi zamanlı sözleşmeli veya işçi personel çalıştırabilir. Personeli atamaya veya sözleşme ile çalıştırmaya Birlik Başkanı yetkilidir. Sözleşmeli personele Başkanın onayı ile imza yetkisi verilebilir.
Birlik Personeli
Madde 23- (1) Birlik müdürünü, birim amirleri ve diğer personeli Birlik Başkanı atar. Ancak birlik müdürü ve birim amirlerinin atamaları hakkında meclise bilgi verir.
(2) Birlik, 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun belediye personeli ile ilgili düzenlemelerine, birlik personelinin atama, yükselme haklar, ödevler. Kadro, unvan, sicil, ceza, ödül ve diğer personel işlemlerinde 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ve ilgili yönetmelikleri, Bakanlar Kurulunca Belirlenen Norm Kadro Esas ve Usullerine, Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Yönetmelik ve Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Daimi Kadrolarına İlk Defa İşçi Olarak Atanacaklar Hakkında Sınav Yönetmeliği hükümlerine tabidir.
Birlik Müdürünün Görevleri
Madde 24- (1) Başkandan sonra Birliğin en üst yöneticisi olan Birlik Müdürü, başkan adına ve sorumluluğu altında Birlik teşkilatını sevk ve idare ederek, Birliğe ait hizmetleri yürütür.
(2) Birlik Başkanı, münhasır yetkiler hariç, hangi İşleri Birlik Müdürüne devrettiğini bir yönerge ile belirler.
(3) Birlik Müdürü, Birliğe ait hizmetlerin Başkan adına ilgili mevzuat, Birlik Tüzüğü ve Başkanın direktifi ve sorumluluğu altında yürütülmesini sağlar. Birlik Müdürü, oy hakkı olmaksızın Birlik Encümen toplantılarına katılır.
(4) Birlik Müdürü sahip olduğu ve kendisine devredilen yetkilerden uygun gördüklerini yönetici sıfatını haiz personele devredebilir.
Birliğin Gelirleri
Madde 25- (1) Birliğin gelirleri şunlardır:
ç) Yerel Yönetimlere ayrılan fonlardan Birliklere tahsis edilen gelirler.
ğ) Her türlü yardımlar ve bağışlar.
ı) Diğer çeşitli gelirler.
Yıllık Üyelik Aidatı ve Ortak Hizmetlere Katılım Giderleri
Madde 26- (1) Üye belediyeler, belediye meclisince kabul edilmiş gelir kesin hesaplarını, kesinleşmesini müteakip bir ay içerisinde Birlik Başkanlığı’na gönderir.
(2) Üye belediyeler, belediye meclisince kabul edilmiş gelir kesin hesaplarının;
(3) Birlik tarafından yapılan hizmet ve organizasyonlara üyelerin tamamının veya bir kısmının yıllık üyelik aidatı dışında ayrıca katkıda bulunmasına karar verilebilir. Bu durumda ilgili üye belediye, yıllık üyelik aidatı ile birlikte, işin gerektirdiği ayni ve nakdi katkıyı ayrıca yapmakla yükümlüdür.
Birliğin Giderleri
Madde 27- (1) Birliğin giderleri şunlardır:
ç) Birliğin hizmet binalarının, tesislerinin, araç ve gereçlerinin temini, yapımı, bakımı ve onarımı için yapılan giderler.
ğ) Kamu ve özel sektör kuruluşlarıyla yapılan ortak hizmetler ve diğer proje giderleri.
ı) Temsil, tören ve ağırlama giderleri.
Birlik Bütçe ve Kesin Hesabı
Madde 28- (1) Başkanlıkça hazırlanan ve Birlik Encümenince uygun görülen yılı bütçe taslağı, Birlik Meclisince kabul edilerek kesinleşir.
(2) Birlik bütçesi, bir mali yıl ve izleyen iki yıl içindeki gelir ve gider tahminleri ile bunların uygulanmasına ilişkin esas ve usulleri gösterir.
(3) Bütçe dışı harcama yapılamaz.
(4) Birlik Meclisi, Birlik bütçesini yılın son olağan toplantısında, bir önceki yılın kesin hesabını ise yılın ilk olağan toplantısında görüşerek kabul eder.
Birlik bütçesinin Kesinleşmesi ve Yürürlüğe Girmesi
Madde 29- (1) Başkanlıkça hazırlanan ve Birlik Encümenince uygun görülen yılı bütçe taslağı, Birlik Meclisinin diğer kararları gibi tüzüğün 14’üncü ve 15’inci maddesindeki usullere göre kesinleşir ve yürürlüğe girer.
Üst yönetici
Madde 30- (1) Birliğin üst yöneticisi Birlik Başkanıdır.
Harcama yetkilisi
Madde 31- (1) Birliğin harcama yetkilisi Birlik Başkanıdır. Başkan bu yetkisini birlik müdürüne devredebilir.
Birliğin Alım, Satım, İhale ve Hesap İşleri
Madde 32- (1) Birlik, 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu, 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ve 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Sayıştay Kanununa tabidir.
Birliğin Tutacağı Defterler
Madde 33- (1) Birlik, Meclis ve Encümen Karar Defteri, gelen giden evrak kayıt defteri ve demirbaş kayıt defterleri ile Belediyeler, Bağlı İdare ve Birlikler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nde, birlikler için öngörülen defterleri tutar.
Çeşitli Hükümler
Üye Mahalli İdarelerin ve Vatandaşların Birlik Hizmetlerinden Faydalanma Usulleri
Madde 34- (1) Belediyeler Birliğinin yapmış olduğu eğitim, seminer ve toplantılar öncelikle Birlik Üyeleri Belediye Başkanları, Meclis Üyeleri Belediye çalışanlarına yapılan eğitim seminerleri konusu ile ilgili olan diğer kamu ve özel sektör kuruluşlarına yönelik yapılacaktır. Birliğin mali durumu elverdiği ölçüde üyelere ve halka açık olmak üzere ücretsiz seminer, toplantı, konferans ve panel düzenleyebilecektir.
Birliğin Üyelerinin Sorumluluğu
Madde 35- (1) Birlik adına yapılan her türlü sözleşme ve taahhütlerden birlik tüzel kişiliği sorumludur.
(2) Birliğin mal varlığı ile sınırlı olan bu sorumluluk hiçbir şekilde üye tüzel kişiliğini bağlamaz.
Birliğe Katılma
Madde 36- (1) Birliğin kuruluşundan sonra birliğe katılmak isteyen Belediyelerin kendi meclislerinde alınacakları katılma kararının, Birlik Meclisince kabulü ile katılım gerçekleşmiş olur.
Birlikten Ayrılma
Madde 37- (1) Birlik üyesi belediye, belediye meclisinin kararı ile birlik üyeliğinden ayrılabilir. Ancak ilgili belediye, ayrılma kararı aldığı tarihten itibaren 1 ay içinde, Birliğe olan yükümlülüklerini yerine getirmek, borçlarını ödemek zorundadır.
Tüzük Değişikliği (Tüzüğün Kesinleşmesi)
Madde 38- (1) Birlik Tüzüğü, Birlik Meclisi üye tam sayısının üçte iki çoğunluğunun kararı ve İl Valisinin onayı ile gerçekleşir.
(2) 24/10/2005 tarihli tüzük yürürlükten kaldırılmıştır
Birliğin Tasfiyesi
Madde 39- (1) Birlik Meclisi üye tam sayısının üçte iki çoğunluğunun alacağı kararla feshedilebilir.
(2) Birliğin tasfiyesinin, mülki idare amirince belirlenen üç kamu görevlisince yürütür. Tasfiye işlemleri en geç 1 yıl içinde sonuçlandırılır. Birliğin mal varlığı, Birlik Meclisi’nce alınacak kararlar doğrultusunda ve üye birimlerinin birlik mal varlığına katılma oranlarına göre, katılma oranları belli değil ise mahalli idare birimlerinin nüfusları oranında dağıtılır.
Uygulanacak Hükümler
Madde 40- (1) Birliklerde, yetki devri, Birlik Encümeni ile Birlik Başkanının ihtilaflı olması, Birlik organlarının veya bunların üyelerinin görevden uzaklaştırılması, denetim, yıllık faaliyet raporu, bütçe ve diğer mali konular, tahvil ihracı hariç borçlanma, bütçe içi işletme tesisi, borç ve alacakların mahsubu, yurt dışı ilişkileri, diğer kuruluşlarla ilişkiler, yazışma ve yeniden değerleme oranının birliklerde uygulanması konularında, 5355 Sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanunu’nda ve bu Tüzükte hüküm bulunmayan durumlarda Birlik Tüzüğü ile Birliğe devredilen hizmetlerle sınırlı olmak üzere 5393 Sayılı Belediye Kanunu hükümleri uygulanır.
Yürütme
Madde 41- (1) Bu Tüzük hükümleri, Birlik Başkanı tarafından yürütülür.
Oktay YILMAZ
Yıldırım Belediye Başkanı
Bursa Belediyeler Birliği Başkanı